3 Gira bewegingsmelders in huis.
Momenteel wordt 1 bewegingsmelder gebruikt om al het licht aan te schakelen indien deze bewegingsmelder wordt geactiveerd dmv een schakelaar aan te zetten. Dit gebeurd op volgende manier :
Er zijn 2 groepsadressen hiervoor :
- 1 groepsadres ( 0/1/0 ) met daarin het switching object van de bewegingsmelder en vervolgens alle lichten op de schakelmodule die we willen laten aan gaan.
- 1 groepsadres ( 0/1/1 ) waarin de drukknop van de schakelaar zit om de bewegingsmelder te activeren en het blocking object van de bewegingsmelder
Nu met 1 bewegingsmelder werkt dit perfect : als er iemand voorbij de bewegingsmelder komt als deze op de schakelaar aangeschakeld staat, gaan alle lichten aan zoals gevraagd. Staat de schakelaar uit, en er komt iemand voorbij de sensor, dan gebeurd er niets, zoals het hoort dus.
Nu zou ik dit willen uitbreiden naar de 2 andere sensors in huis, echter hier knelt het schoentje :
Je zou denken dat je enkel het switching en blocking object van de 2 andere sensors bij in de hierbovengenoemde groepsadressen moet steken, maar als je dat doet, geeft het een allegaartje van acties, maar niet het gewenste : van wat ik eruit kan opmaken, ook al staan de sensors dan uitgeschakeld, elke keer gaan de lichten aan ( ook zonder beweging voor de sensor ).
Hieronder heb ik even een printscreen van de settings van bewegingssensor :

Ik vermoed dat het probleem zich in het eerste deel ( general ) bevind van de settings :
"Application type" staat daar bij alle sensoren op "Single Unit", je hebt hier ook de keuze in "main unit" en "extension unit".
Hoewel dit me niet echt logisch lijkt als het probleem zijnde. Aangezien de 3 sensors losstaand van elkaar de beweging moeten melden.
Eigenlijk moet het dus : ALS schakelaar sensors = AAN dan ( beweging sensor 1 OF beweging sensor 2 OF beweging sensor 3 ) = lichten schakelen
Iemand enig idee welke aanpassing ik moet doen om dit te verwezenlijken ?