Standardisatie
-
Re: Standardisatie
OFF TOPIC
747 driver en TBBW, zijn jullie 747 piloten or what? (We kennen al een Airbus piloot die gek is van KNX...)
747 driver en TBBW, zijn jullie 747 piloten or what? (We kennen al een Airbus piloot die gek is van KNX...)
Ja, ik werk bij Cargolux en TBBW bij de KLM.
Maar hebben jullie een idee voor die design issue??
Groet,
Gerwin
Groet,
Gerwin
Neen.
Vermoed dat 1366x768 de grootste resolutie is welke wordt ondersteund.
Eventueel een pagina met "het grote overzicht" waarin je kunt clicken om een bepaalde ruimte weer te geven met de maximale resolutie?
Opdelen dus.
Vermoed dat 1366x768 de grootste resolutie is welke wordt ondersteund.
Eventueel een pagina met "het grote overzicht" waarin je kunt clicken om een bepaalde ruimte weer te geven met de maximale resolutie?
Opdelen dus.
He 747driver, thanks!
Well rare dat 1366 x 768 het hoogste is, beetje monitor/ laptop heeft al het dubbele...
Groet,
G
Well rare dat 1366 x 768 het hoogste is, beetje monitor/ laptop heeft al het dubbele...
Groet,
G
Ik weet niet hoe het zit met QuadClient.
Maar met een eigen design kun je natuurlijk elke resolutie die je maar wilt.
*Zie net dat DaCom een aardige kaalslag gepleegd heeft op zijn website.
(Ontwerper HomeServer Software)
Even Googlen naar dacom designgenerator en dan kun je een eigen design in de gewenste resolutie maken.
Je kunt ook een bestaand design nemen en die bewerken natuurlijk.
Maar met een eigen design kun je natuurlijk elke resolutie die je maar wilt.
*Zie net dat DaCom een aardige kaalslag gepleegd heeft op zijn website.

(Ontwerper HomeServer Software)
Even Googlen naar dacom designgenerator en dan kun je een eigen design in de gewenste resolutie maken.
Je kunt ook een bestaand design nemen en die bewerken natuurlijk.
Edwin
Thanks for het meedenken,
Had al wat gevogeld in de designs.
Had een copy gemaakt van de 1366 bij 768 dir deze een nieuwe naam gegeven 2000 bij 2000
Ook in de config file die in deze dir zit de waardes 1366 en 768 vervangen door 2000 en 2000.
Toen hs gestart, helaas een aantal fout meldingen....
Heb op de duitse site wel een 1920 bij 1080 design gevonden van mathiass,
Groet,
Gerwin
Had al wat gevogeld in de designs.
Had een copy gemaakt van de 1366 bij 768 dir deze een nieuwe naam gegeven 2000 bij 2000
Ook in de config file die in deze dir zit de waardes 1366 en 768 vervangen door 2000 en 2000.
Toen hs gestart, helaas een aantal fout meldingen....
Heb op de duitse site wel een 1920 bij 1080 design gevonden van mathiass,
Groet,
Gerwin
Dag dag,
alle adviezen opgevolgd;
als ik een Groups-adres / object aanmaak kies ik meteen een data type, zodat tijdens foutzoeken/monitoren waardes langs komen die duidelijk zijn ipv van hexa waardes. (Werkt Super by the way)
ook de de tip voor de binary reader opgevolgd, ik kijk nu naar de fall en rise edges (van 0 -> 1 en van 1 -> 0).
Ook het initialiezeren van de homeserver by startup werk goed !
Maar nu de Sudoku van vandaag.
als het raam gesloten is lees ik in de bus monitor dat het raam open is, en als het raam open is lees ik op de bus monitor dat het raam closed is..... (data type open/closed)
als ik dan switch naar een basic data type dan is een dicht raam off en een open raam on (in hexa wordt een gesloten raam oo en een open raam 01)
kijk ik dan op de binary reader zelf dan is een dicht raam LED on en een Open raam LED off.
He dat is gek, raam dicht is 00 maar Led status on en dat is hexa een 01 !! en visa versa !!
Zijn jullie er nog?
Waar maak ik de denk fout.
oh ja ik heb de applicatie software gezet op break contact.
Groet,
Ger
alle adviezen opgevolgd;
als ik een Groups-adres / object aanmaak kies ik meteen een data type, zodat tijdens foutzoeken/monitoren waardes langs komen die duidelijk zijn ipv van hexa waardes. (Werkt Super by the way)
ook de de tip voor de binary reader opgevolgd, ik kijk nu naar de fall en rise edges (van 0 -> 1 en van 1 -> 0).
Ook het initialiezeren van de homeserver by startup werk goed !
Maar nu de Sudoku van vandaag.
als het raam gesloten is lees ik in de bus monitor dat het raam open is, en als het raam open is lees ik op de bus monitor dat het raam closed is..... (data type open/closed)
als ik dan switch naar een basic data type dan is een dicht raam off en een open raam on (in hexa wordt een gesloten raam oo en een open raam 01)
kijk ik dan op de binary reader zelf dan is een dicht raam LED on en een Open raam LED off.
He dat is gek, raam dicht is 00 maar Led status on en dat is hexa een 01 !! en visa versa !!
Zijn jullie er nog?
Waar maak ik de denk fout.
oh ja ik heb de applicatie software gezet op break contact.
Groet,
Ger
-
Misschien ligt het eraan dat je in ETS een verkeerd Datapoint Type hebt ingesteld.
Er zijn er twee:
1.009
DPT_OpenClose
0 = Open
1 = Close
1.019
DPT_Window_Door
0 = closed
1 = open
De binaire DPTs zijn de eenvoudigste maar soms ook de meest tricky ones.
Met '0' wordt hierbij steeds de 'normale' toestand aangeduid.
Een lamp is normaal uit. Een raam is normaal gesloten. Een klep is normaal geopend. Een jalouzie is in normale toestand volledig boven.
Dus '0' betekent voor een klep 'open', maar voor een raam 'gesloten'.
Het raamcontact zal wellicht de juiste waarde sturen als het open is (een '1'), maar je moet het natuurlijk juist interpreteren.
NOOT Om het prettig te maken, en omdat sommige mensen het licht uit (0) willen als het raam open is (1) en andere ongein, kunnen er bij zender en bij ontvanger nog parameters zijn om één en ander te inverteren of invers te interpreteren.
Er zijn er twee:
1.009
DPT_OpenClose
0 = Open
1 = Close
1.019
DPT_Window_Door
0 = closed
1 = open
De binaire DPTs zijn de eenvoudigste maar soms ook de meest tricky ones.
Met '0' wordt hierbij steeds de 'normale' toestand aangeduid.
Een lamp is normaal uit. Een raam is normaal gesloten. Een klep is normaal geopend. Een jalouzie is in normale toestand volledig boven.
Dus '0' betekent voor een klep 'open', maar voor een raam 'gesloten'.
Het raamcontact zal wellicht de juiste waarde sturen als het open is (een '1'), maar je moet het natuurlijk juist interpreteren.
NOOT Om het prettig te maken, en omdat sommige mensen het licht uit (0) willen als het raam open is (1) en andere ongein, kunnen er bij zender en bij ontvanger nog parameters zijn om één en ander te inverteren of invers te interpreteren.

heb in ETS4 het door window Data type geselecteerd (Zit namelijk niet in ETS3) maar blijf de fout behouden
een dicht raam levert nog steeds "open window or door"
Moet ik "iets" omdraaien.
gr,
Ger
een dicht raam levert nog steeds "open window or door"
Moet ik "iets" omdraaien.
gr,
Ger