Standardisatie

Problemen, Tips of tricks met ETS programmatie post je hier.
KNX_Steven
Berichten: 315
Lid geworden op: ma 23 feb 2009, 15:53

Re: Standardisatie

Bericht door KNX_Steven »

Wellicht is er dan wel ergens een parameter die je moet instellen.
Maar welke waarde wordt er effectief op de bus gestuurd als het venster open is, een 0 of een 1?
747driver
Berichten: 1475
Lid geworden op: za 19 feb 2011, 10:06

Re: Standardisatie

Bericht door 747driver »

Wat je zou kunnen doen als je nog ingangen over hebt is het aansluiten van je schakelaar op 2 ingangen.
De ene stel je in als: Switch, make contact, 1, 1 bit, ON telegram
De ander als Switch, break contact, 1, 1 bit, ON telegram
Krijg je zowel bij openen als sluiten een telegram.
Wel ff checken wat voor een telegram ie geeft bij het opstarten van de HS3.
TBBW
Berichten: 143
Lid geworden op: di 06 nov 2012, 22:43

Re: Standardisatie

Bericht door TBBW »

Dank voor alle reacties,
Helaas heb alle ingangen in gebruik....
We zien iets over het hoofd... er wordt maar een actie gesignaleerd.
als het raam van dicht naar open gaat is er een actie op de bus monitor te zien daarna niet meer..
het lijkt op een one shot only. dan zou je inderdaad naar twee ingangen moeten gaan... (maar heb niks over)
even logisch nadeneken zegt mij dat het inderdaad met een rise en fall moet kunnen (edge up en edge down)
nu alleen het praktisch gedeelte nog.

gr,

ger
747driver
Berichten: 1475
Lid geworden op: za 19 feb 2011, 10:06

Re: Standardisatie

Bericht door 747driver »

Als ik de Engelstalige OM-B Volume 2 (luchtvaarttaal ;)) van de Merten 644592 nog eens bekijk zie ik op pagina 8 wel degelijk de mogelijkheid om bij een press een 1 te zenden en bij een release een 0 (of andersom).
Kijk hier maar.
Staat bij Principle of the pulse edge function.
Moet je 'm als volgt instellen lijkt me:
Screen Shot 2014-11-10 at 08.17.39.png
Screen Shot 2014-11-10 at 08.17.39.png (32.31 KiB) 6782 keer bekeken
Screen Shot 2014-11-10 at 08.18.14.png
Screen Shot 2014-11-10 at 08.18.14.png (23.29 KiB) 6782 keer bekeken
747driver
Berichten: 1475
Lid geworden op: za 19 feb 2011, 10:06

Re: Standardisatie

Bericht door 747driver »

De Engelstalige pdf versie is niet helemaal correct vertaald.
In de Duitstalige versie staan de opties op pagina 8 beter weergegeven.
Linkerdeel van de Engelstalige pagina geeft namelijk 3 verschillende uitkomsten bij gelijkblijvende parameters (send 1 / non non / send 0).
In de Duitstalige versie zijn de parameters wel correct.
747driver
Berichten: 1475
Lid geworden op: za 19 feb 2011, 10:06

Re: Standardisatie

Bericht door 747driver »

Lukt het nu wel??
Plaats reactie