Als ik nu naar de programmatie van de Zennio's kijk,
vroeg ik mij af wat die eerste 5 velden doen.
Vooral dan het derde [General]Scenes. Er hangt daar een leeg groepsadres aan, en ik vroeg me af waarom.
Communicatie Object 0 = De tijd zenden of lezen van de bus. (Master/Slave)
Communicatie Object 1 = De datum zenden of lezen van de bus. (Master/Slave)
Communicatie Object 2 = scene (Deze zet je in je sfeer GA.)
Communicatie Object 3 = De gemeten temperatuur kan worden opgevraagd en verzonden op de bus.
Communicatie Object 4 = Display verlichting aanzetten met een "1", "0" heeft geen functie.
Communicatie Object 5 = Aanraak blokkering "1" blokkeren, "0" opheffen/
De Z38 heeft 1 Communicatie Object voor Scenes.
Met deze kun je scene 1 - 64 oproepen of oproepen+opslaan
Je maakt in de Z38 knoppen aan die een enkele scene nummer oproept.
Dus als je drie scene knoppen activeert kun je drie scene nummers oproepen.
Deze worden dan door het Communicatie Object Scenes op de bus gezet.
Je hebt een GA voor scenes met daarin
- het CO scenes van de Z38
- en alle scene co's van de actoren die je wilt aansturen dmv deze Z38.
Voorbeeld de Z38 roept scene 36 op.
Alle actoren in hetzelde GA als het co scenes kijken naar hun parameters hoe ze moeten reageren op scene 36 en voilà.
Je kunt natuurlijk een actor naar meerder GA voor scenes laten luisteren maar dan moet je er rekening mee houden dat hetzelfde scene nummer niet in beide gebruikt word. (Of je moet dit speciaal willen.)
P.S. Heb je ergens een drukknop die geen scene functie heeft.
Dan kun je doormiddel van het versturen van een waarde (1Byte) hier toch gebruik van maken.
Waarde 0 = Scene 1 uitvoeren etc.
Waarde 128 = Scene 1 opslaan etc.