Zou dergelijke schakelaar gaan:
https://www.elektroschakelmateriaal.nl/ ... g600-94429" onclick="window.open(this.href);return false;
(Of is dit enkel de behuizing en moet ik nog een binnenwerk kopen?)
6-voudig naar 4-voudige schakelaar
Re: 6-voudig naar 4-voudige schakelaar
Eerste vraag; helemaal niks.Alice schreef:Wat is het verschil precies tussen een potentiaal vrije schakelaar en een gewone?
Bij Niko vind ik geen 2-voudige potentiaal vrije schakelaar. Zijn er nog andere merken die dit aanbieden?
In de context met ingangsmodules heb je 2 basis keuzes
Modules die hun eigen aftast spanning verzorgen
en modules die een externe spanningsbron nodig hebben.
In het eerste geval praat je over een potentiaal vrij contact en in het tweede geval gebruik je het potentiaal van de externe spanningsbron.
Heeft voor de rest niks met het type schakelaar te maken alleen met de manier van bedraden.
Tweede vraag;
Niko sokkel dubbel maak = 170-75001
Daar komt dan nog de juiste kleur knoppen bij.
Waar het hier om gaat is het verschil tussen een drukknop en een schakelaar.
Een drukknop neemt een stand aan zolang deze bedient word.
Een schakelaar blijft na bediening in zijn geschakelde toestand staan.
Alle merken bieden drukknoppen aan.
Edwin
Als de bedrading verschilt tussen beide types, zou ik dan niet eerder kiezen voor een potentiaalvrije drukknop?egfdevos schreef:
In de context met ingangsmodules heb je 2 basis keuzes
Modules die hun eigen aftast spanning verzorgen
en modules die een externe spanningsbron nodig hebben.
In het eerste geval praat je over een potentiaal vrij contact en in het tweede geval gebruik je het potentiaal van de externe spanningsbron.
Heeft voor de rest niks met het type schakelaar te maken alleen met de manier van bedraden.
(om mezelf het leven niet moeilijk te maken)
Tweede vraag: in een van de vorige post, zei u dat ik best voor potentiaalvrije drukknoppen zou kiezen omdat ik er ook poorten mee wil aansturen? Waarom zei u dat?
Derde vraag:
Op verschillende sites vind ik dat type als inbouw. Is de sokkel voor een inbouw dezelfde als een opbouw, m.a.w. kan ik de sokkel gewoon in een doosje voor opbouw steken?egfdevos schreef: Niko sokkel dubbel maak = 170-75001
1. Ja, kiezen voor een drukknop.Alice schreef: Als de bedrading verschilt tussen beide types, zou ik dan niet eerder kiezen voor een potentiaalvrije drukknop?
(om mezelf het leven niet moeilijk te maken)
Tweede vraag: in een van de vorige post, zei u dat ik best voor potentiaalvrije drukknoppen zou kiezen omdat ik er ook poorten mee wil aansturen? Waarom zei u dat?
Derde vraag:
Op verschillende sites vind ik dat type als inbouw. Is de sokkel voor een inbouw dezelfde als een opbouw, m.a.w. kan ik de sokkel gewoon in een doosje voor opbouw steken?
2. Een schakelaar komt niet in zijn originele stand terug. Waardoor het gevoelsmatig vreemd kan aanvoelen. Werkt niet intuïtief.
3. Dat hangt van het doosje af wat er nu zit. Maak foto en plaats. (Je hebt namelijk echt opbouw schakelmateriaal en opbouwrandjes voor inbouw schakelmateriaal.)
Edwin