Alfred schreef:Valt me eigenlijk een beetje tegen dat de functionaliteit tussen de merken blijkbaar toch zo kan afwijken? Op die manier ben je dan toch weer merkgebonden?
Juist niet. Staat de functionaliteit voor een bepaalde module van een bepaald merk je niet aan, dan kies je voor een ander merk. Je kunt merken mengen in je installatie zoveel je wil. Enkel voor drukknoppen wil je bij hetzelfde merk blijven om het uitzicht consequent te houden (maar dat is voor jou niet relevant).
Alfred schreef:Voor zover alle berichten op internet waarheid zijn: Zennio en MDT vond ik de meeste 'klachten' over. Maar hun prijszetting zal er waarschijnlijk ook voor zorgen dat ze vaak gebruikt worden... MDT en garantiekwesties kwam ik nogal vaak tegen.
MDT is niet of nauwelijks te krijgen in België voor zover ik begrepen heb, dus je moet het via bv Duitse webshops kopen. Dan krijg je idd garantiekwesties.
Mijn Zennio actoren heb ik via een elektricien gekocht. Volgens zijn leverancier krijgen ze daar geen toestellen van terug, dus met de kwaliteit lijkt het me wel goed te zitten. Maar dat kan ik natuurlijk pas over een aantal jaar met zekerheid zeggen
Alfred schreef:
egfdevos schreef:Hoe een ingang moet reageren is afhankelijk van de parameters.
Een zendend object kan maar naar 1 GA iets sturen maar kan naar meerdere luisteren om zichzelf bij te werken.
vb wisselschakeling (kan op meer manieren) = GA met een uitgang en meerdere ingangen. Vlagen van ingangen moeten op lezen gezet worden.
Meeste uitgangen zullen beschikken over de mogelijkheid voor minimaal 1 logische poort met 2 ingangen.
Klinkt nog een beetje Chinees, maar ga ik uitzoeken, bedankt!
GA= groep adres
uitgang = object dat data schrijft naar de bus (bv switch object van schakelaar of binaire
ingang)
ingang = object dat data ontvangt van de bus (bv on/off object van schakelactor)
Om een lichtpunt te schakelen wijs je hetzelfde GA toe aan zowel het on/off object van de schakelactor als het switch object van de drukknop (of binaire ingang).
Wil je van een tweede schakelaar datzelfde lichtpunt schakelen, dan wijs je datzelfde GA ook toe aan het switch object van de andere drukknop/ingang.
Wil je van 1 schakelaar 2 aparte lichtpunten schakelen, kun je niet 2 GA's toewijzen aan het switch object van de drukknop/ingang. Je kunt dan een nieuw GA aanmaken voor beide lichtpunten. Dit GA associeer je dan met de on/off objecten van 2 kanalen van de schakelactor. Deze objecten kun je dus met meerdere GA's associeren.