Voorbeeld 1: je wil een raam automatiseren, maar je had dat oorspronkelijk niet voorzien.Lukske schreef:Dus je denkt dat je enkel een 230V aansluiting nodig hebt om een bus oplossing eenvoudig en betaalbaar te maken, dat is natuurlijk ook een mening maar of dat die correct is durf ik zeeeer in vraag te stellen.
Ik zou hier weer een heel verhaal kunnen doen maar ik kan het ook eenvoudiger, noem mij 1 functie op die ik niet kan realiseren met mijn sterbekabeling en wel zou gaan met een busbekabeling, omgekeerd heb een hele lijst.
IK trek een kabel van het raam naar de dichtbijzijnde 230 V leiding en naar de bus.
JIJ trekt een kabel vanaf het raam naar je verdeelkast.
Ik drink na twee uur werk een pintje. Jij werkt een hele dag en 't vrouwke is echt ni tevree met al dat stof in huis.
Voorbeeld 2: Je wil een weerstation bijzetten.
Zelfde scenario: ik moet alleen de bus opzoeken en aansluiten.
Dat heeft niets met KNX vandoen. Dat ligt aan een goeie analyse en realisatie van de automatisering. Je kan met Loxone alleen ook al veel te veel knoppen hebben.Lukske schreef:...of nog beter alles zo programmeren dat je bijna geen drukknoppen nodig hebt.
Surtout zonder weerstation.
Gz zijt ne straffen... Eerst zegt ge da de componenten te weinig geheugen hebben, als ik zeg dat ze veel meer hebben, zegt ge dat 't moeilijk wordt.Lukske schreef:Je zou natuurlijk KNX drukknoppen kunnen maken met 64 mb geheugen, goedkoper gaat het dan niet worden, en dat hiermee dan alles eenvoudiger wordt wil ik ook betwijfelen.
Tja. Wat wil je dan? ETS dient enkel voor het configureren van je installatie. De markt voor het maken van visualisaties wordt aan anderen overgelaten.Lukske schreef:Je hebt mijn opmerking van dat je altijd twee programmatie moet onderhouden ook mooi ontweken, ik heb nog geen KNX oplossing gevonden, bv. voor mijn smartphone visualisatie, die ik volledig met Ets kan programmeren
We zullen binnen een paar jaar zien waar je staat met EnOcean en 1-wire.Lukske schreef:Om een antwoord te geven op uw poging om slim over te komen, als de installatie niet hiervoor voorzien is neem je gewoon EnOcean ventielen, iets minder betaalbaar maar onder Loxone wel eenvoudig.
1-wire is een zeer veel gebruikte oplossing, als je 1-Wire in Google ingeeft heb je bijna zoveel links als voor KNX;
Dat is jouw recht om dat te denken. Ik heb er geen ervaring mee, maar 'k ga het hier wel correct houden.Lukske schreef: Volgend mij heb je Loxone eens vlug bekeken en hier dan een mening over gevormt zonder dat je hier echte ervaring mee hebt, dit is zeker niet de beste manier om hier dan uitspraken over te doen.