ABB UK/S32.2 - 32 in/uitgangen

Problemen, Tips of tricks met ETS programmatie post je hier.
Plaats reactie
Jdjere

ABB UK/S32.2 - 32 in/uitgangen

Bericht door Jdjere »

Hallo,

Ik ben gloednieuw op het forum... :)

Na lang wikken en wegen heb ik besloten om KNX als domoticasysteem te gebruiken. Ervaring heb ik niet, maar het leek mij nu ook niet onoverkomelijk moeilijk... Helaas heb ik (denk ik) al mijn eerste kemel geschoten :mrgreen:

Na heel wat grasduinen ben ik ertoe gekomen om met gewone drukknoppen te werken in combinatie met de ABB UK/S32.2 module (32 in of uitgangen), gewoon omdat deze een lage kost per I/O had en dat je ook eenvoudig terugmeldingen kan maken naar om het even welke drukknop.

Ik heb laatst ETS5 lite aangekocht en ben al aan het configureren/programmeren, heb wel eerst mijn materiaal gekozen & besteld voordat ik hiermee begonnen ben.
Nu blijkt dat de laatste vrijgegeven bibliotheek voor die UK/S32.2 enkel voor ETS4 bestaat... Dat ben ik vergeten afchecken voordat ik mijn bestelling geplaatst heb. :roll:
Ik ga ervanuit dat ik deze niet kan importeren in ETS5 maar heb het toch geprobeerd en krijg deze melding tijdens de importeeractie: "Het doel van een aanroep heeft een uitzondering veroorzaakt."
Dat is dus na het selecteren van de taal enz...

En nu? :)
Dré

Re: ABB UK/S32.2 - 32 in/uitgangen

Bericht door Dré »

Dat het bestand niet geschreven is voor ETS5 maar voor een lagere mag niet uit maken, wat betreft jou foutmelding ik heb geen idee.
Ik heb zelf de 32.1 versie gehad en die kon ik ook gewoon importeren.
Heb je dit als bestand zelf geimporteerd, dus gezocht op internet, of heb je dat via de app Catologi gedaan, misschien moet je anders de andere optie proberen, kijken wat het dan doet.
KNX_Steven

Bericht door KNX_Steven »

Start gewoon een support case op MyKNX: het lijkt me eerder een fout in de data dan data die niet geschikt is.
747driver

Bericht door 747driver »

Na een tijdje zoeken heb ik het applicatie programma voor de UK/S32.2 gevonden.
Volgens de ABB site is het een ETS3 applicatie (UKS322.vd3).
Heb de applicatie zonder problemen kunnen importeren in ETS 5.0.6
Plaats reactie